Hop til hovedindholdet

8000 Aarhus C

Aarhus: Gåture i Botanisk Have - oplev de 4 årstider

Aarhus: Gåtur i Botanisk Have - oplev de 4 årstider

Tag med på gåture og oplev de 4 årstider i Botanisk Have.

Botanisk Have i Aarhus er en af de største og ældste parker i Aarhus og en af de mest besøgte oaser i midtbyen. Haven er et populært sted for både lokale og turister, og den byder på et væld af spændende oplevelser for alle sanser. Haven er anlagt i et kuperet terræn. Her er vidtstrakte plæner med store, fritstående træer, og her er små, intime, grønne rum. Et vandløb løber igennem hele haven, danner 3 søer og løber videre ned gennem Den Gamle By og dens kanaler.

Vores frivillige mødes med jer foran indgangen til Væksthusene og nyder turen sammen med jer. Gåturen varer ca. en time og derefter er der mulig for at nyde en kop kaffe eller lidt frokost (for egen regning) på Cafeen i Væksthusene.

Vi har planlagt fire ture i løbet af året. Henholdsvis 12. marts, 14. maj, 13. august og 22. oktober. Alle dage er tirsdage.

Dato og tid: Tirsdag d. 13. aug kl. 10:30

Mødested: Ved indgangen til Væksthusene.

Find vej til Væksthusene:

Botanisk Have og Væksthusene ligger centralt i Aarhus, kun 10 minutters gang fra Domkirken.

I bus: Bus 2A, 3A og 5A stopper alle langs Botanisk Have.

I bil: Der er p-plads for biler og busser midt i Botanisk Have. Kør ind ad Peter Holms Vej fra Langelandsgade. Vær opmærksom på, at der er betalingsparkering på p-pladsen. De første to timer er dog gratis, men bilen skal altid registreres via automat eller app.

Gående: Der er adgang til haven ad flere forskellige gangstier fra byen og Ringgaden.

Tilmelding: Tryk på "Start tilmelding" her på siden. Har du spørgsmål kan du henvende dig til Poul Erik (21 76 72 40) eller Svend Aage (30 61 11 58).

Tilmeldingsfrist: Mandag d. 12. august kl. 20:00

Praktiske oplysninger: Godt praktisk fodtøj og påklædning efter vejret.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >